null

Zmiany na Gocławiu - zmiany w ciągu ulic, bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych, utworzenie miejsc do parkowania

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Zmiany na Gocławiu - zmiany w ciągu ulic, bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych, utworzenie miejsc do parkowania ZDM Warszawa ogłosiło przetarg na wdrożenie zapowiadanych w lipcu zmian w ciągu ulic Meissnera - Abrahama - Umińskiego na Gocławiu. Poprawione zostanie bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych, wyznaczona zostanie infrastruktura rowerowa i utworzone miejsca do parkowania dla aut.

Tzw. “obwodnica” Gocławia przecięta jest ponad 20 przejściami dla pieszych (ciąg ulic Meissnera - Abrahama - Umnińskiego). Są potrzebne i często wykorzystywane. Ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego okala bowiem gęsto zabudowany teren pełen osiedli mieszkaniowych. Ponadto w najbliższej okolicy jest aż 5 szkół podstawowych oraz liczne przedszkola, zarówno publiczne, jak i prywatne.

JEST PROBLEM

Wszystkie te miejsca zostały przez ZDM Warszawa wzięte “pod lupę” w ramach prowadzonego sukcesywnie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego przejść bez sygnalizacji świetlnej. Łącznie na 24 przejścia (12 przejść podwójnych, czyli przez dwie jezdnie) aż 21 zostało ocenionych na 0 lub 1 w 5-punktowej skali. Łącznie na całej Pradze-Południe takich miejsc było 51. Oznacza to, że w ciągu “obwodnicy” znajduje się blisko połowa potencjalnie najniebezpieczniejszych przejść w dzielnicy.

JEST ROZWIĄZANIE ZDM WARSZAWA -> WIĘCEJ INFORMACJI NA STRONIE https://zdm.waw.pl/aktualnosci/bezpieczna-obwodnica-goclawia-coraz-blizej/

Obecnie przekrój w ciągu Meissnera - Abrahama - Umińskiego jest teoretycznie dwupasmowy, przy czym skrajny prawy pas jest niemal na całej długości wykorzystywany przez kierowców do parkowania. Taki stan rzeczy zostanie utrzymany, ale w uporządkowanej formie - pozwoli to na stworzenie nowych miejsc parkingowych przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych bez sygnalizacji.

Cały ciąg ulic na Gocławiu zostanie zwężony z dwóch pasów do jednego. Wszędzie tam, gdzie to możliwe, na obecnym skrajnym prawym pasie zostaną wyznaczone równoległe miejsca postojowe. ZDM Warszawa przewiduje, że na jezdni ulicy Umińskiego będzie 125 miejsc dla samochodów, na Abrahama 145, a na Meissnera 125. Na ostatniej z tych ulic przy okazji zmiany organizacji ruchu zostanie naprawiona zniszczon nawierzchni jezdni.

Jednopasmowy układ będzie również w rejonie przejść dla pieszych, co powinno znacznie poprawić bezpieczeństwo. Nie będzie już bowiem fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z Fieldorfa i Bora-Komorowskiego, które są wyposażone w sygnalizację świetlną. Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam - z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.

 

 

Ostatnim elementem projektu jest wyznaczenie na obu jezdniach “obwodnicy” jednokierunkowych pasów rowerowych. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych stanowi pomysł mieszkańców wybrany w jednej z edycji budżetu obywatelskiego. Projekty w tej sprawie zebrały łącznie 1594 głosy.

Oferty w przetargu można składać do 14 września. Jeśli uda się wybrać wykonawcę, prace powinny zakończyć się do połowy grudnia tego roku.